Monday, October 4, 2010

轻风作浪

晚饭后跟大嫂闲聊。谈着,谈着她突然问我是不是和E小姐复合了。。。最近看起来较有朝气。隐藏着惊讶,我淡定的回答“没有啊。为什么会这样问?”大嫂说中秋节那天有收到她的短讯祝语所以想多了。我静了下来。。。

我以为我已放下可是当她的名字再次被提起,心依然会酸。原本静如止水的心突然再次的刮起浪花。慢慢淡掉剩发型的脸孔好像给我戴上眼镜般的清晰起来。。。我可以骗完全世界却骗不了自己,我依然想念着她。

为什么要给大嫂发短讯?她是否在暗示给我修补的机会?为什么不发给我?我应该再主动联络她吗?她也在想我吗?是我自作多情吗?种种疑问迎着我来。那压逼感使人透不过气!

她的生日就快到了,去年没来得及送的礼物还锁在衣柜抽屉里。我们也有一年没见面了。虽然如此,我还是没办法把她的东西扔掉。为什么内心深处还是留着一线希望?真是自己拿来受。。。

9 comments:

FaiTh said...

my ex did the same. he send sms to my mom on her bday wishing her and asking her to take care of me after we broke up. I do have the same feeling like you that moment. But ask urself, if you guys ever get back together... will the relationship be better or will it still be the same? arguing non stop and end up seperate again? can you take it if it ever happen the 2nd time? for me, i know its a waste of time going back with him. so i choose to forget bout him and get on with my life.

If you think things will become better between both of you... then no harm trying.

Listen to your heart...

Jeff Tan said...

good advise from faith...
bro.. jia you!!

Lonewolf said...

Listen to my heart...? But my heart is mess up right now. This is the hardest choice question I faced so far...

Thank you for the advice. It feels good to know there are someone I can reach out to.

Casendra said...

那个,两个人的事情别人本来就是难了解,除非你真的寻求意见咯,否则我们讲什么都不中用。

困惑的时候就问自己那五个老婆一个丈夫的问题吧 (5W1H - who what when where why, and How)看看能不能给自己找个提示。

要是真的想不到了,就跟着自己的心走吧 :)

什么决定是对是错,不到最后我们都无法知道,不过至少那决定在当下是最好的,那就无悔了。


加油!

FaiTh said...

our heart is something very special... it can bring us a lots of happiness as well as sadness. But if we sit down peacefully and listen to it, you will sure hear something.

we will always be here for you. if you need us... you know wer n how to find us right?

Lonewolf said...

谢谢大家的关心。我会加油的。

Don't worry, I know where to go to when I need to torture some ears...

FaiTh said...

只要笑一笑没什么大不了.这样你的心情就会马上就好了,对吗?我可爱的哥哥...

Annie Wong said...

过去总需要勇敢的面对,选择总是掌握在你手里。问题是你要不要去面对?

Jeff Tan said...

时间总会冲淡一切,可能是3年,也可能是5年。
这种心扯一下一下的感觉,是不好受的。
不用刻意做什么啦!要来总会来,要去总会去。